خانه کارگر مشهد
اخبار اطلاعیه ها رویداد ها

مرکز علمی کاربردی خانه‌کارگر خراسان رضوی بزرگترین مجموعه مهارتی شرق کشور است.

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علمی و کاربردی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: این مرکز با داشتن حدود ۲ هزار دانشجو، اکنون به عنوان بزرگترین مجموعه مهارتی و مرکز علمی و کاربردی در سطح استان و شمال شرق کشور فعالیت می‌کند.

محمدحسین خزایی روز چهارشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی با حضور در دفتر ایرنا مرکز مشهد به همراه جمعی از دانشجویان افزود: فعالیت مرکز علمی کاربردی خانه کارگر در استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۲ آغاز شده است و هم اکنون ۲۷ رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

وی بیان کرد: رشته های ایمنی(HSE)، عمران، فناوری اطلاعات و طراحی لباس از پر متقاضی ترین رشته های تحصیلی در مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر است.

رییس مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر یکی از مزیت های این دانشگاه را تضمین اشتغالزایی دانشجویان عنوان کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه هایی که با مراکز تولیدی و کارخانه های استان منعقد شده است، بخش زیادی از دانشجویان این مرکز پس از تحصیل دغدغه کار نداشته و جذب بازار کار خواهند شد.

وی اظهار کرد: «ماشین افزار» یکی از رشته هایی است که در این دانشگاه تدریس می شود و بخش زیادی از دانش آموختگان این رشته بلافاصله جذب بازار کار می شوند.

خزایی در بخشی از سخنانش با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در جنگ غزه و اسرائیل بیان داشت: متاسفانه رسانه های بزرگ در خدمت لابی صهیونیستی و صاحبان قدرت هستند و امروز شاهد وارونگی در اطلاع رسانی در این تجاوز به مردم مظلوم فلسطین هستیم.

مدیر گروه روابط عمومی و ارتباطات مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر نیز در این جلسه گفت: بازدید دانشجویان از خبرگزاری ها به منظور آشنایی بیشتر با حوزه رسانه در دستور کار قرار دارد تا دانشجویان علاوه بر مباحث تئوری و علمی با عرصه عمل و کار از نزدیک نیز آشنا شوند و مهارت‌های لازم را دریافت کنند.

مجید رسولی افزود: همکاری روابط عمومی ها با خبرنگاران می‌تواند ثمرات زیادی در اطلاع رسانی مخاطبان و مردم در شرایط خاص و مدیریت بحران ها داشته باشد و در این راستا شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاههای اجرایی اهمیت زیادی دارد.

این مدرس سواد رسانه همچنین بر ضرورت آشنایی مردم و مسوولان با سواد رسانه‌ای تاکید کرد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی نیز در این دیدار با تشریح فعالیت ایرنا در عرصه های مختلف اطلاع رسانی گفت: پوشش اخبار و رویدادهای ایرنا در حوزه علمی و دانشگاهی بویژه در حوزه دانش بنیان ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

حسینعلی راشکی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی آمادگی لازم برای تهیه و تولید گزارش هایی در خصوص مشکلات و چالشهای حوزه دانشگاهی از جمله مراکز علمی و کاربردی با رویکرد گسترش اشتغالزایی در بین دانش آموختگان دانشگاهی را دارد.

در این برنامه جمعی از دانشجویان رشته روابط عمومی مرکز علمی و کاربردی خانه کارگر از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی در مرکز مشهد دیدن کردند و با فرآیند تهیه و انتشار اخبار در این مجموعه آشنا شدند.

نوشته های مرتبط

برنامه رادیویی رهاورد خرداد ماه 1401

علیرضا ناظری

کسب مقام ارزشمند “دوم ” کشوری توسط دانشجویان و اساتید مرکز علمی کاربردی خانه کارگر مشهد

علیرضا ناظری

جلسه ارائه مقالات چاپ شده در کنفراس ملی با نمایه ISC

علیرضا ناظری

ارسال دیدگاه